Aangekomen in Tallahassee (ik leef nog!) - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van JannieinTally - WaarBenJij.nu Aangekomen in Tallahassee (ik leef nog!) - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van JannieinTally - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Tallahassee (ik leef nog!)

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg

18 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Tallahassee

Lieve allemaal,

Hierbij een update van mij uit de VS. (werd wel eens tijd haha)
Na een super leuke vakantie met mijn ouders van twee weken waarbij we onder andere naar Las Vegas, San Diego, de Grand Canyon, Zion park, Monument Valley, Palm Springs en Williams (Route 66) gingen. En toen afsloten met een paar dagen LA in een heerlijk strandhuisje, de Universal Studios bezochten en de grote huizen in Beverly Hills hebben bekeken (volgens Floor zelfs een celebrity gespot, alleen ik kende haar niet) werd het tijd voor mijn Tallahassee avontuur!!
(Foto's van de vakantie staan op mijn facebook)

Na een vermoeiende reis kwam ik hier zaterdagavond aan, maar met een warm welkom van de taxichauffeur was ik alle stress en moeheid vergeten. Deze geweldige man die in 20 minuten van de airport naar Tallahassee reed heeft me alles verteld over de stad, het studentenleven en we hebben zelfs een discussie over het Amerikaanse rechtssysteem gehad. Hij liet me ook nog even de places to be zien hier, was echt heel leuk.

Na een slechte nacht, de volgende ochtend (zondag) ontbeten met een subway broodje en ik had het plan de campus te bezoeken voordat ik de deur uitstapte. Hoewel het zo heet bleek dat je bij elke stap wel zweetdruppels voelde en een sauna zelfs een aangenamere temperatuur en luchtvochtigheid heeft ben ik op pad gegaan. Ik heb ongeveer anderhalf uur over de campus gelopen, geprobeerd de verschillende gebouwen te begrijpen (wat ontzettend groot..), maar toen was mijn water op en ik ontzettend duizelig dat ik ben teruggegaan naar mijn koele hotelkamertje. De campus was wel heel mooi en van mijn foto op facebook was dan ook niets gelogen, WAUW. Ook kwam iedereen met zijn ouders aan en was bezig met spullen uitladen en naar hun kamer te brengen. Eigenlijk precies zoals het in de films gebeurt. Ik hoor ook van alle kanten dat dit echt een partyschool is, dus als er nog American Pie taferelen zullen plaatsvinden, I'll let you know;) De sororities hebben hun huizen al op zijn mooist gemaakt en alles geverfd en aankomende week is de Freshman week, dus hoewel ik ontzettend baal dat ik de Eurekaweek niet kan meemaken, krijg ik toch iets soortgelijks mee.

Vandaag, maandag, komt het Nederlandse meisje aan van de Erasmus Universiteit die hier ook komt studeren, echt heel leuk! Ze blijkt in hetzelfde hotel te slapen en we gaan vandaag de stad verkennen en op zoek naar een kamer. Morgen heb ik de hele dag een international dag waarbij ik me moet registreren en alle andere internationals ontmoet, dan zal ik wel heel veel nieuwe mensen leren kennen.

Ik zal jullie binnenkort weer updaten en hopelijk heb ik dan wat interessantere dingen gedaan haha. Ik wil al mijn Rotterdamse vriendinnetjes (en vrienden) heeel veel succes wensen met de Eurekaweek. (Soof en EWC 2014 in het bijzonder, ook al wordt dat deze week niet gelezen). Ik baal er ontzettend van dat ik er niet bij kan zijn, en heb er vannacht nog over gedroomd. Ik ga voor jullie heel hard duimen! En dan natuurlijk ook heel veel plezier en succes aan al mijn andere vriendinnetjes en vrienden die in andere steden bezig zijn met leden bij hun vereniging of dispuut te krijgen of al lekker aan het uitrusten zijn van een veel te zware lubweek!

Nieuwe foto's op Facebook en hierop volgen snel en dan zal ik ook mn profiel oppimpen.
Liefs

  • 19 Augustus 2014 - 11:36

    Anne Edixhoven:

    jannnn wat leuk om te lezen! ik wil echt al heel mn leven die sororities zien enzo! snel weer nieuwe update!! kusjes en veeeeel plezier en succes een huis te vinden!
    xxx

  • 03 September 2014 - 12:51

    Sofie:

    Aahh jann ik lees het nu pas maar wat super lief!!

  • 12 April 2015 - 17:43

    Vanessa:

    Dit was echt heeeeeeel leuk om terug te lezen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 1446

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2014 - 18 December 2014

Tallahassee Avontuur

Landen bezocht: