Dutchie with the bike & politie avontuurtje - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van JannieinTally - WaarBenJij.nu Dutchie with the bike & politie avontuurtje - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van JannieinTally - WaarBenJij.nu

Dutchie with the bike & politie avontuurtje

03 September 2014 | Verenigde Staten, Tallahassee

Inmiddels zijn er 2 weken voorbijgevlogen en ben ik een super appartement, 4 'spannende' rechtenvakken, een geweldige international group en een stranddagje inclusief politie avontuur verder.

Maar ik zal bij het begin beginnen.

Tijdens de Orientation meeting 2 weken geleden heeft Vanessa (het Nederlandse meisje van de EUR) meteen al bij het voorstel rondje in de groep gegooid dat we 'homeless' waren en 'desperate' op zoek waren naar een appartement en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Na de meeting kwamen er twee Duitse jongens naar ons toe die vertelden dat er in hun appartementencomplex nog wel appartementen vrij waren en die bleken perfect te zijn. Het is dichtbij de campus, heeft een heerlijk zwembad, grote keuken en woonkamer, 3 aparte slaapkamers en twee badkamers. Het was ook wel een veilige buurt en dat is nogal belangrijk aangezien Tallahassee een van de onveiligste plekken van Florida schijnt te zijn. (het is niet voor niets dat er op de campus rape whistles worden uitgedeeld en alle meisjes pepperspray op zak dragen). Ook zijn de Duitse jongens onze (onder)buren en zo lijkt het toch deels op Nederland.

Eindelijk kon ik uitpakken, wat een openbaring was na 4 weken uit een koffer geleefd te hebben. Ook kwam na een paar dagen een Amerikaans meisje bij ons wonen en nu is ons huisje compleet.

We hebben die week veel activiteiten meegepakt van de Freshman week, mensen leren kennen en zijn naar een soort meertje geweest dat de 'Raz' heet. De Raz is gemaakt om het strand idee na te bootsen, aangezien het echte strand nog best ver weg is. Daarvoor is heel veel zand van de golf van Mexico gehaald, want hé als het strand niet naar ons komt, dan halen ze het zelf wel op. Langzaamaan is vorige week onze international groep ontstaan met mensen uit Duitsland, Frankrijk en Turkije.

Afgelopen maandag begon m'n eerste echte studieweek en die viel reuze mee. Het was 'drop-and-add week', wat inhoudt dat je vakken mag laten vallen, toevoegen en omwisselen en daar heb ik veel gebruik van gemaakt. Ik heb uiteindelijk de vakken: Gratuitous Transfers, Florida Civil Practice, Business Planning en Intellectual Property gekozen. Ik zal jullie verder de vak omschrijvingen besparen. De drop and add week schijnt ook een week te zijn waarin weinig echt les gegeven wordt, maar daar denkt de Law school anders over. Het was meteen vol aan de bak en ook de boeken zijn niet mis. (700 bladzijden is weinig hier......)
Gelukkig kan ik het tot nu toe beter volgen dan ik dacht, maar het is wel inkomen.

Onze Lawschool is off campus en dat betekende afgelopen week meer dan een halfuur heen en halfuur teruglopen vanaf mijn appartement en dat is met dit weer geen pretje. Maar om dat probleem te verhelpen hebben we afgelopen zaterdag een fiets geleend voor de semester voor maar 35 dollar!!!! Nu dus officieel 'the Dutchie with the bike'. Gelukkig rijden er meer mensen met een fiets en heeft onze hele groep er eentje gehaald waardoor we veel mobieler zijn en met de afstanden hier is dat wel een must.

Zaterdagavond was toen de eerste Football game van de Seminoles (het football team hier). Natuurlijk is dat in de US sowieso groots, maar aangezien de Seminoles afgelopen jaar eerste waren is iedereen enorm fan en loopt zo vaak het kan met een shirt aan. (ook van de FSU trouwens). Dus ook al was de Game afgelopen zaterdag een uitwedstrijd, het football leefde hier alsnog en de café's waren dikgevuld. Het was een super ervaring, maar wel ontzettend lang.... Aankomende zaterdag ga ik het in het stadium meemaken dus na dit voorproefje heb ik super veel zin.
Hier een impressie:

Gisteren was het Labour Day en hadden we een lekker vrij dagje. We wilden een relaxt dagje naar het strand wat ongeveer 2.5 uur rijden is.. Maar aangezien iedereen hier standaard 20 miles harder rijdt dachten we daar vrolijk aan mee te doen om zo wat tijd te winnen. Het enige verschil is dat zij de lokale politie wagens van ver af herkenden, waar wij wat meer moeite mee hadden.. Op een gegeven moment werden we door een politiewagen inclusief zwaailichten aan de kant van de weg gezet. We zaten ook nog een met 8 mensen in een 7 persoons auto en de rijder had geen paspoort bij zich dus Project Disaster was klaar om in actie te komen. De politieagent die ons begroette met de woorden 'I had a good morning until you guys came up with that speed' maakten ons niet minder zenuwachtig. Maar onze rijder legde uit dat we Exchange studenten waren die geen idee hadden welke snelheid we moesten rijden en we ons daarom maar meten aan de andere auto's om de snelheid te bepalen. Na een adrescheck mochten we ZONDER BOETE en MET een geweldig hilarische ervaring de reis hervatten. (godzijdank) En het was het meer dan waard, het strand was zoals op de plaatjes.....

dit keer wel met foto's!

Veel liefs.

• 03 September 2014 - 12:52

Sofie:

Hahaha wat een verhaal! Ik mis je trouwens wel in college